Man In The Mirror

Written By Rocky Chua on Wednesday, July 1, 2009 | 9:38 AM

Up to now, the news about the death of the 'King of POP' Michael Jackson didn't rest into its own peace. The latest news about him is still on the search for his 'mysterious death'! Still no conclusion for the real cause!


We could deny the fact that Jacko made a variety of contributions worldwide. His songs were really an inspiring masterpieces.

Besides his rock and pop hits, Jacko could also be remember with his songs promoting peace and welfare. If you could still remember his hits like "We are the World" and "Heal the World (Make it a Better Place)", he's really an ambassador of peace! Music videos of these songs showcased peace, unity, and welfare of the poor around the world.

Seeing some of his videos on MYX, I was also inspired with his another song. In this music video, you won't see any appearance of Michael Jackson. Instead you will see poor people, dark children without homes, helping hands between one another, peace and unity worldwide. This particular song is the "Man in the Mirror".



Surprisingly, this song was also revived by our favorite American Idol, Kris Allen. It is part of his album. Well, hearing both the original version from Jacko and the latest new version from Kris, the song sounds very good. The message was still retained and more feelings and emotions were putted on the song.

Hmmm...if you want to listen to Kris Allen's version, you may scroll down my playlist on the left side. And of course, can't help to see the message? I'll give you the lyrics. So, feel and understand the inspirational song of Jacko with its lyrics and relax and enjoy as you listen to Kris Allen's version! c",)




Man In The Mirror
(Michael Jackson / Kris Allen)

I'm gonna make a change, for once in my life
It's gonna feel real good, gonna make a difference
Gonna make it right.

As I, turn up the collar on my favorite winter coat
This wind is blowin' my mind
I see the kids in the street, with not enough to eat
Who am I, to be blind? Pretending not to see their needs
A summer's disregard, a broken bottle top
And a one man's soul
They follow each other on the wind ya' know
'Cause they got nowhere to go
That's why I want you to know

I'm starting with the man in the mirror
I'm asking him to change his ways
And no message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
(If you wanna make the world a better place)
Take a look at yourself, and then make a change
(Take a look at yourself, and then make a change)
(Na na na, na na na, na na, na nah)

I've been a victim of a selfish kind of love
It's time that I realize
That there are some with no home, not a nickel to loan
Could it be really me, pretending that they're not alone?

A willow deeply scarred, somebody's broken heart
And a washed-out dream
(Washed-Out dream)
They follow the pattern of the wind, ya' see
Cause they got no place to be
That's why I'm starting with me
(Starting with me!)

I'm starting with the man in the mirror
(Ooh!)
I'm asking him to change his ways
(Ooh!)
And no message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
(If you wanna make the world a better place)
Take a look at yourself and then make a change
(Take a look at yourself and then make a change)

I'm starting with the man in the mirror
(Ooh!)
I'm asking him to change his ways
(Change his ways-Ooh!)
And no message could've been any clearer
If you wanna make the world a better place
(If you wanna make the world a better place)
Take a look at yourself and then make that...
(Take a look at yourself and then make that...)
Change!

I'm starting with the man in the mirror,
(Man in the mirror-Oh yeah!)
I'm asking him to change his ways
(Better change!)
No message could have been any clearer
(If you wanna make the world a better place)
(Take a look at yourself and then make the change)
(You gotta get it right, while you got the time)
('Cause when you close your heart)

You can't close your... your mind!
(Then you close your... mind!)
That man, that man, that man, that man
With that man in the mirror
(Man in the mirror, oh yeah!)
That man, that man, that man
I'm asking him to change his ways
(Better change!)
You know... That man

No message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
(If you wanna make the world a better place)
Take a look at yourself and then make a change
(Take a look at yourself and then make a change)

Hoo! Hoo! Hoo! Hoo! Hoo!
Na na na, na na na, na na, na nah
(Oh yeah!)
Gonna feel real good now!
Yeah yeah! Yeah yeah! Yeah yeah!
Na na na, na na na, na na, na nah
(Ooooh...)
Oh no, no no...

I'm gonna make a change
It's gonna feel real good!
Come on!
(Change...)
Just lift yourself
You know
You've got to stop it. Yourself!
(Yeah!-Make that change!)
I've got to make that change, today!
Hoo!
(Man in the mirror)

You got to
You got to not let yourself...
Brother...
Hoo!
(Yeah!-Make that change!)
You know-I've got to get that man, that man...
(Man in the mirror)

You've got to
You've got to move! Come on! Come on!
You got to...
Stand up! Stand up! Stand up!
(Yeah-Make That Change)
Stand up and lift yourself, now!
(Man in the mirror)
Hoo! Hoo! Hoo!

Aaow!
(Yeah-Make that change)
Gonna make that change... come on!
(Man in the mirror)
You know it!
You know it!
You know it!
You know...
(Change...)
Make that change
Share this article :

0 comments: